MIKÄ SPINEGYM ON?

SpineGym tarjoaa kokonaan uuden tavan ryhtiä ylläpitävän korsetin treenaamiseen ja vahvistamiseen – helposti, nopeasti ja turvallisesti.

Sparrauskumppanisi ryhtiliikkeen tekemiseen

SpineGym on suomalainen hyvinvointialan keksintö, joka on suunniteltu selän ja vatsan syvien tukilihasten treenaamiseen ja vahvistamiseen. Säännöllinen harjoittelu hoitaa selkää, vahvistaa tukilihasten kuntoa, parantaa ryhtiä sekä ennalta ehkäisee selänalueen kiputilojen syntymistä.

Helppoa! Vain neljän minuutin treeni riittää.

SpineGymillä ryhtiliikkeen tekeminen on helppoa, nopeaa ja turvallista. Asetut vain laitteeseen ja alat harjoitella. Liike on pieni, mutta erittäin tehokas. Jo 4-5 minuutin harjoittelu 3-4 kertaa viikossa riittää. Keskikehosi syvä tukilihaksisto aktivoituu ja vahvistuu. Harjoitus kohdistuu juuri niihin lihaksiin, joita tarvitset parempaan liikkuvuuteen, kehonhallintaan ja ryhtiin: selkään, vatsaan ja pakaraan.

Tehokasta treeniä ryhtilihaksille

SpineGymillä saadaan aikaan nopeasti kunnon harjoitus vaikeasti tavoitettaville syville tukilihaksille. Säännöllisen harjoittelun tuloksena kehon asento suoristuu, selkäkivut vähenevät tai poistuvat, toimintakyky paranee ja arki helpottuu. Hyvät tulokset motivoivat jatkamaan harjoittelua ja ottamaan SpineGymin osaksi arjen rutiineja.

KENELLE SPINEGYM SOPII?

SpineGymillä voivat harjoitella kaikki ikään ja kuntoon katsomatta. Nuoret, työikäiset ja seniorit. Paljon istuvat, kuntoilijat tai aktiiviurheilijat.

Suoraselkäisempää treeniä nuorille

Parempaa kehonhallintaa, liikkuvuutta ja voimaa kehittyvälle lihaksistolle. Kireiden vatsalihasten ja timmin kehon treenaamiseen. Vireyttä opiskelun ja pitkän tenttiputken jäykistämään kroppaan. Urheiluvamman tai loukkaantumisen jälkeiseen lihaksiston kuntouttamiseen.

Selän hyvinvointiin keski-ikäisille

Ehkäisee istumatyötä tekevien selkäongelmia ja vähentää selänalueen kiputiloja. Tehokasta taukoliikuntaa toimistotyöntekijöille. Ryhtilihasten vahvistamiseen, kropan kunnossa pitämiseen ja työkyvyn ylläpitämiseen.

Senioreilla toimintakyvyn ylläpitämiseen

Senioreiden ja ikääntyvien tukilihasten vahvistamiseen ja toimintakyvyn ylläpitämiseen. Ryhdin ojennukseen ja koko kehon vetreyttämiseen. Tasapainon ja koordinaation parantamiseen sekä kaatumisen riskin pienentämiseen. Leikkauksen jälkeiseen lihaksiston kuntouttamiseen.

Kilpa- ja ammattiurheilijoille oheistreeniksi

Loistavaa oheistreeniä, jossa keskitytään keskivartalon lihaksiston vahvistamiseen. Treenistä hyötyä kuntoilijoille ja eri lajien harrastajille sekä kilpa- ja ammattiurheilijoille, kuten esim. ratsastajat, golfarit ja pyöräilijät.

Terveyden ja hyvinvoinnin ammattilaisten käyttöön

Fysioterapian, hoidon ja liikunnan tukena. Yli 90 % SpineGymiin tutustuneista fysioterapeuteista on ottanut harjoituslaitteen käyttöön. Käyttökohteita ovat mm. lihaksiston kuntouttaminen sairastelun, vamman tai leikkauksen jälkeen.

Apua raskausaikana ja synnytyksen jälkeen

Kaksi kolmasosaa naisista kokee raskauden edetessä selkäkipuja, johtuen kohdun kasvusta aiheutuvasta rasituksesta lihaksistoon. Lääke kiputilojen välttämiseen on raskauden aikana suositeltu säännöllinen liikunta kehoa kuunnellen, joka edesauttaa lihaksistoa tukemaan ryhtiä ja hyvää mieltä. Kuitenkin kaikki kohtuun painetta aiheuttavat keskivartalon harjoitukset, kuten lattialta tehdyt suorat vatsarutistukset ovat kiellettyjä. SpineGymillä seisaaltaan harjoittelu on turvallinen ja tehokas keino vahvistaa lantionpohjaa, poikittaista vatsalihasta, vinoja vatsalihaksia sekä selän syviä lihaksia.

USEIN KYSYTTYÄ

Uudet tuotteet ja harjoittelumuodot herättävät aina kysymyksiä. Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin.